Author Message

Nukuchan

Rank 1
Nukuchan
PostedSep 22, 2009 1:50 pm
Men vissa tror att man inte kan köpa AP utanför USA Razz Men man kan det genom att använda PayPal eller Onebip. Razz

Hurray for being too lazy to make a new sig~!
Advertisement

Diffus

Rank 0
Diffus
PostedJan 25, 2010 12:17 pm
Undrar bara...Jag spelar på Shaiya och har börjat fundera på att köpa AP... Men jag är så himla paranoid och vet inte om jag vågar. Försöker välja det allra säkraste alternativen och det är tydligen Paypal. Men jag har inget kreditkort. Vad rekommenderar ni att jag gör?

Nukuchan

Rank 1
Nukuchan
PostedJan 25, 2010 12:20 pm
Alltså, jag använder OneBip. Det kräver bara en Mobil med refill och att du blir medlem på Onebip's hemsida. Och OneBip är ett väldigt säkert alternativ, imo. Det är för mycket "hassle" om man använder paypal. Dessutom kan det ta upp till 24 timmar innan man får sin AP om man använder Paypal, med OneBip får du den direkt.

men du gör ju som du vill, så klart.

Diffus

Rank 0
Diffus
PostedJan 25, 2010 12:32 pm
Är det nödvändigt med refill? Såhär står det på hemsidan:

"Whether you have a contract phone or pay-as-you go one, you can transfer your phone credit to your onebip account and use it to pay on your favourite websites."

För jag har inte refill men om jag har förstått det rätt så funkar det med abbonemang? Förlåt om mina frågor inte hör hemma i en här tråden men det snackades om Ap här så jag tänkte att det var ok.

Nukuchan wrote:
Alltså, jag använder OneBip. Det kräver bara en Mobil med refill och att du blir medlem på Onebip's hemsida. Och OneBip är ett väldigt säkert alternativ, imo. Det är för mycket "hassle" om man använder paypal. Dessutom kan det ta upp till 24 timmar innan man får sin AP om man använder Paypal, med OneBip får du den direkt.

men du gör ju som du vill, så klart.  

Nukuchan

Rank 1
Nukuchan
PostedJan 25, 2010 1:15 pm
Diffus wrote:
Är det nödvändigt med refill? Såhär står det på hemsidan:

"Whether you have a contract phone or pay-as-you go one, you can transfer your phone credit to your onebip account and use it to pay on your favourite websites."

För jag har inte refill men om jag har förstått det rätt så funkar det med abbonemang? Förlåt om mina frågor inte hör hemma i en här tråden men det snackades om Ap här så jag tänkte att det var ok.  

Har aldrig prövat med abbonemang, men om det står på sidan att det funkar så lär det ju göra det o: Men du borde inte köpa AP just nu, eftersom AGE har lite problem med servarna atm. Vänta lite tills det fixar sig ;p

Diffus

Rank 0
Diffus
PostedJan 25, 2010 1:39 pm
Tack för hjälpen! Smile Och tack för varningen. En liten fråga bara (Sen ska jag sluta fråga massa), en riktig "noob" fråga, Vad är AGE? -_- och vart kan man läsa att det har fixat sig med servrarna?

Nukuchan

Rank 1
Nukuchan
PostedJan 25, 2010 1:44 pm
Diffus wrote:
Tack för hjälpen! Smile Och tack för varningen. En liten fråga bara (Sen ska jag sluta fråga massa), en riktig "noob" fråga, Vad är AGE? -_- och vart kan man läsa att det har fixat sig med servrarna?  

Inga problem Razz och AGE = Aeria Games & Entertainment, Inc. Och verkar forumservrarna funkar nu, så nu kan du nog köpa AP utan några problem :]

Talheiman

Rank 2
Talheiman
PostedApr 11, 2010 5:36 am

Tja

Tja är det någon som spelar 12sky2 Very Happy?

mr.sienare

Rank 0
mr.sienare
PostedApr 13, 2010 6:52 am
Tänk då att de har lagt till en Svensk sida på forumet med tanke på alla skandinaver så de har väl tänkt att många svenskar och skandinaver ska spela.

Doffen89

Rank 0
Doffen89
PostedApr 17, 2010 5:41 pm

umm

visste inte att det fantes en svensk sida här o.o men tillbax till la tale Razz