Author Message

kyle.k.luong

Rank 5.1
kyle.k.luong
Joined
23 Jul 2012
Posts
7969
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 12:30 am

Suggestions.

Plz provide... im a first timer
Ok. This is my first time working on a sig.

i would like suggestions, especially from the best... Topic, JohnnyBoi,RazorAim,WoodPecker, etc.


Original Image:


Sig Image:


What do you all think? Gimme advice so i can improve.

Early Thx for suggestions.
Advertisement

_PuB_StaR_

Rank 3
_PuB_StaR_
Joined
24 Feb 2013
Posts
1066
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 12:41 am
pretty gud now just gotta make my first sig Smile

kyle.k.luong

Rank 5.1
kyle.k.luong
Joined
23 Jul 2012
Posts
7969
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 1:04 am
_PuB_StaR_ wrote:
pretty gud now just gotta make my first sig Smile  


Thx man. i didnt use GIMP for this b/c i still needa know how to use it LOL

i just used photobucket's edit to make it. u can try. not that hard

xF: kyleluong

RazorAIM

Rank 5
RazorAIM
Joined
23 Jul 2012
Posts
3474
Location
Kame's Lookout / Time Chamber Morocco
PostedMar 16, 2013 3:54 am
Is it a sig or wall paper if its a sig crop the héll out of it.
Take another spot with a better background you dont nee the whole bOdy on the sig and wht program did you use

Posted By Aeria Mobile

kyle.k.luong

Rank 5.1
kyle.k.luong
Joined
23 Jul 2012
Posts
7969
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 2:15 pm
RazorAIM wrote:
Is it a sig or wall paper if its a sig crop the héll out of it.
Take another spot with a better background you dont nee the whole bOdy on the sig and wht program did you use  


THX. ur advice is always helpful :O

xF: kyleluong

kyle.k.luong

Rank 5.1
kyle.k.luong
Joined
23 Jul 2012
Posts
7969
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 6:30 pm
okie. what about this one :
Orignal Photo:



From GIMP II, i got:


With that, i used photobucket to make:


I messed up on that, so my next one from photobucket is:


^ I prefer that more than my first one.



This time i used GIMP II and to finalize it i used photobucket.

i didnt know how to use GIMP II but i tried.

xF: kyleluong

RazorAIM

Rank 5
RazorAIM
Joined
23 Jul 2012
Posts
3474
Location
Kame's Lookout / Time Chamber Morocco
PostedMar 16, 2013 8:14 pm
If you rlly love to make sigs use photoshop stick yur energy in tht
Ps: i made my 1st sig with paint and photobucket

Posted By Aeria Mobile

kyle.k.luong

Rank 5.1
kyle.k.luong
Joined
23 Jul 2012
Posts
7969
Location
Oakland United States
PostedMar 16, 2013 9:10 pm
RazorAIM wrote:
If you rlly love to make sigs use photoshop stick yur energy in tht
Ps: i made my 1st sig with paint and photobucket  


i dont have photoshop. and i heard people use GIMP so i tried. Smile

i dobnt rlly love to make siggs. its just that its boring nowadays and i wanted a sig. i tried to make my own, but it isnt turning out so good.

xF: kyleluong

Quodata

Rank 3
Quodata
Joined
21 Jun 2012
Posts
859
Location
Toronto Canada
PostedMar 16, 2013 10:12 pm
kyle.k.luong wrote:
RazorAIM wrote:
If you rlly love to make sigs use photoshop stick yur energy in tht
Ps: i made my 1st sig with paint and photobucket  


i dont have photoshop. and i heard people use GIMP so i tried. Smile

i dobnt rlly love to make siggs. its just that its boring nowadays and i wanted a sig. i tried to make my own, but it isnt turning out so good.  


I have only one word for this:

WoodPecker.

Rank 5
WoodPecker.
Joined
22 Sep 2012
Posts
5837
Location
Edmonton,Alberta (Toronto now) Canada
PostedMar 16, 2013 10:13 pm

rc

Plz provide... im a first timer
kyle.k.luong wrote:
Ok. This is my first time working on a sig.

i would like suggestions, especially from the best... Topic, JohnnyBoi,RazorAim,WoodPecker, etc.


Original Image:


Sig Image:


What do you all think? Gimme advice so i can improve.

Early Thx for suggestions.  


well, like razor aim said, the sig is a bit too big. make it around 450x150 or 470x170 px. (these are around the normal sizes for sigs)
gimp is pretty easy once you get the hang of it.
i used gimp before i started using photoshop.
i like the character. its looks kinda better then it was originally.
your wings, you'll have to fix that. im guessing i wont have to explain why.

im not a fan of the border that youve used.
dont really have much to say because its not exactly a "signature" considering its size or anything.

From Gus, With Love.
Display posts from previous:   Sort by: